Ben jijWeight Lifting, Personal Training een ambitieuze sporter die het beste uit zichzelf wil halen?

Wil jij je persoonlijke record verbeteren en je fysieke grenzen verleggen?

Dan ben je bij de Figuren, kracht- & conditietraining aan het juiste adres!

Sportondersteunende kracht- en conditietraining heeft  voor alle sporters meerwaarde, niet alleen voor topsporters. Wanneer je harder rent, wendbaarder bent, harder slaat en minder snel geblesseerd raakt, haal je niet alleen meer uit je sport maar heb je vooral meer plezier.

Om jezelf te verbeteren is veel trainen alleen niet genoeg, een sporter moet ook slim trainen. Een uitgebalanceerd trainingsprogramma en periodisering zijn voorwaarden om bij een hoge trainingsbelasting tot goede resultaten te komen. Vincent helpt u daarbij.

In april 2014 is het Hoenderdaal Topsport Center van start gegaan met sportondersteunende kracht- en conditietraining onder leiding van Certified Strength & Conditioning Specialist Vincent Boukema. Er wordt getraind in kleine groepen van maximaal 10 personen. Van elke sporter wordt een persoonlijk trainingsprofiel aangemaakt.

De trainingen vinden plaats bij Healthcenter Hoenderdaal in Driebergen-Rijsenburg op woensdagen van 17:00 tot 18:00 uur in de Funxtionzaal, een deel van de hal of buiten afhankelijk van de inhoud van de training.

Je kan je aanmelden door een mailtje te sturen aan:
vin_mail3Of even te bellen: 06 2826 5545

Sporters die zich willen verbeteren in hun sport moeten allereerst veel trainen. Niet voor niets formuleerde psycholoog Anders Ericsson in de jaren ’90 de tien jaar of de 10.000 uur regel. Uit onderzoek was gebleken dat de meeste topsporters rond te 10.000 trainingsuren achter de rug hadden voordat ze tot de absolute wereldtop behoorden (dat betekent grofweg 3 uur training per dag, 10 jaar lang). Die 10.000 uur bestaat niet alleen uit techniek training maar ook uit sportondersteunende kracht- en conditietraining. De meeste sporten vragen (explosieve) kracht, snelheid, wendbaarheid en uithoudingsvermogen. Het belang van deze vier trainingsdoelen varieert per sport.